I made this widget at MyFlashFetish.com.

ZULKIFLI BIN MD ALI
SMK Padang Temu, 14 Mei - SMK Tun Mutahir telah berjaya menjadi juara dalam Pertandingan Tarian Pendidikan Khas Peringkat Negeri Melaka di sini. SMKTMu telah mengalahkan pasukan tarian dari 7 zon lain. Walaupun peserta-peserta ini tidak mendengar lagu yang dimainkan, tetapi rentak tarinya berjaya mencuri hati juri. Juri-juri terdiri daripada En. Zainal dari SMK Durian Tunggal, Pensyarah IPPM dan Guru Tari dari Taman Budaya Negeri Melaka.
Peserta dari SMKTMu seramai 12 orang menari mengikut rentak 4 lagu rakyat negeri Melaka termasuk dari masyarakat Melayu dan Baba Nyonya dengan anggung mengenakan busana yang amat bersesuaian dengan tarian yang dipilih.
Majlis penutupan telah disempurnakan oleh En. Razali iaitu Ketua Sektor Pendidikan Swasta dan Pendidikan Khas. Beliau yang sempat menyaksikan 2 pesembahan tarian amat memuji komitmen yang dimainkan oleh para peserta serta guru-guru yang terlibat.
Bagi kategori rendah, telah dimenangi oleh Zon Jasin. Dengan kemenangan ini, Zon Jasin dan SMK Tun Mutahir akan membawa nama Melaka ke peringkat Kebangsaan yang bakal diadakan di Negeri Sembilan sekitar bulan Julai kelak. Semoga berjaya.




0 Responses

Post a Comment

Followers

TERIMA KASIH DARI KAMI